Известие

Collapse
No announcement yet.

Стъпков мотор (степмотор) почистване

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Стъпков мотор (степмотор) почистване

    Здравейте колеги, за първи път имам Алфа, от две седмици ми е и много ме кефи, двигателят е 2.0 ТС. Радо от Поморое ми каза, че трябва да сменя степмотора и дебитомера. Естествено оборотите ми играят от 400-1300 като карам и пусна газта.
    Мога ли да сваля степмотора и да го почистя? Казаха ми, че може да се почиства. Да ми кажете къде точно се намира и дали някой е правил тази процедура. А някой пробвал ли е да почисти и дебитомера? Компа не ми открива че дебитомера е заминал, обаче като го закача колата е супер спъната, сега ми е откачен и върви като ненормална. Много благодаря предварително на всички
    Alfa 156 2.0 TS

  • #2
    Първо - Добре дошъл в отбора!
    Второ, има много, ама много изписано по въпроса в раздела. Почистването на дебитомера е ден до пладне, трябва си нов и не е скъп. Почистването на моторчето също е безпредметна, според мен, работа. Сложи си нов дебитомер, почисти си дроселовата клапа и иди в сервиз за Алфи, да ти направят адаптация на стъпковия мотор. Ако не помогне с адаптацията, чак тогава купувай нов. Успех

    Comment


    • #3
      А къде точно е дроселовата клапа, поне нея да почистя и какво е адаптация на стъпковия мотор?
      Тенкс за отговорите
      Alfa 156 2.0 TS

      Comment


      • #4
        Дроселовата клапа е след дебитомера, преди смукателния колектор...

        Адаптация на стъпковия мотор става с "екзаминер" и е препоръчително да се направи, когато си пипал по дросела...
        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

        FIAT Coupe 16VT
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          тя и при мен набираше яко,ама сигурно са сипвали скъп бензин или добавка за гориво от автокъщата.сега като и сипвам 95 първо не набира като по рано но и по равно на 5та повече от 200 на ще.

          на диагностика грешки няма,всичко ОК,дебитомер работи,да ама като паля сутрин,студена се дави колата като и подам газ оборотите и падат и почва да се тресе целия мотор,трябва да и задържа леко газ-та и вдига обороти до 3000 нали и студена повече не и давам да вдига.пускам газ-та оборотите падат до 1200рнормално нали.ама като дам газ пак падат до 500 и почва да тресе.тва го прави само когато е студена,топла няма грижи.даже като не е палена 4-5дни и пали чак от втория път.

          клапата сам си я чистих стана като нова,макар че не беше много засрана.ефект никакъв.плюс тва това е един алуминиев блок по който няма никъде дупка или датчик,че да речем,че като се засере няма да работи и ще прави номера.

          от тук си правя извода,че за да ми прави номера и да не реагира така на газ-та,и да не ми набира тана както когато я взех е виновно само стъпковото моторче.

          така ,че като си заделя кинти,ще си го сменя и ще му направя адаптация.иначе от почестване на клапи и адаптации,файда никва.то като не работии ако щеш да му баеш пак няма да се оправи и ще набивате сума ти пари за свещи,дебитомири,поцистване и други куший.
          brava 1.4 sx
          alfa 156 1.8

          Comment


          • #6
            Момчета. оказа се. че е от стъпковото моторче. Смених го и заспа града.
            Ако някой има същия проблем, да види по тази верига - дебитомер, маркучи, колектори, ламбда и степ мотор, но точно това с клатенето на оборотите е степ мотор.
            Накрая го смених )
            Alfa 156 2.0 TS

            Comment


            • #7
              Има едно капаче на стъпковото моторче, отваря се чисти се там нещо - писти ли какво ли/ако не е прецакано де/ залепя се капачето и готово.Изглежда на това място дето най-много работи пистите се зацапват или нещо такова.Така ми се оправи клатенето но не съм надничал през рамото на майстора за подробности.
              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

              Comment


              • #8
                Браво след 5 години......
                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Ся е събрал пари човека за моторче
                  Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                  ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                  ex Alfa 156 1,9 JTD
                  ex Alfa 75 1,8

                  Comment


                  • #10
                    Ахахаха ......

                    Вярно 5 години
                    Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
                    Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
                    Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

                    Comment


                    • #11
                      ...
                      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 09:56.

                      Comment


                      • #12
                        Стъпково моторче се почиства, като се отстрани капачето, което се намира върху потенциометъра, като с нещо остро преди това се отстрани заливката от асфалт лак (аз използвах стоматологичен инструмент, като онези, с които нанасят пломбата върху зъба), която придържа капачето към корпуса на МПХ. След това пластинките с контактните пъпки се преместват със здрава пинсета така, че пъпките да се движат върху неизносен въглероден слой, като се внимава след преместването им да контактуват с въглеродния слой. След това съпротивителният въглероден слой се напръсква с Контокс и се капачето се поставя обратно. Накрая се запечатва капачето към корпуса с помощта на епоксидна смола (но от тази, температурно-устойчивата) и се изчаква 24 часа. Монтирате и се наслаждавате
                        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                        Comment

                        Working...
                        X